RAN Media: het succes van Arnhem en Nijmegen Business

Het zal onze trouwe lezers niet zijn ontgaan: Arnhem Business en Nijmegen Business hebben het afgelopen jaar een metamorfose doorgemaakt. Deze businessbladen kregen niet alleen een ander uiterlijk, maar ook meer mogelijkheden online. Achter de schermen werkt het team van RAN Media voortdurend aan verbetering van het zakelijk platform en verbreding van een sterk en divers netwerk.

Digitale media
De komst van digitale media betekent niet het einde van gedrukte bladen. Jessica Weeren, van 3AMI, legt uit hoe crossmediale publicatie van de artikelen de zichtbaarheid vergroot. In het afgelopen jaar investeren zij en haar collega Sjoerd van Dijk flink in online mogelijkheden voor de businessbladen. “Nog steeds vinden mensen het fijn om een fysiek blad in handen te hebben, wat ook nog eens prettig leest. Het internet overspoelt mensen met een overmaat aan berichten en artikelen, terwijl een magazine overzichtelijk en gedoseerd informatie aan de lezers verstrekt. De kracht van gedrukte media versterken wij met online mogelijkheden op onze website en de social media. Maandelijks hebben wij daarmee een bereik van zo’n 100.000 personen en reageren wij vlot op ontwikkelingen in de zakenwereld.”

Sjoerd: “Artikelen uit de bladen publiceren wij op de sites van Arnhem Business en Nijmegen Business en deze kondigen wij aan via Facebook en Twitter. Binnenkort wordt Instagram hieraan toegevoegd. Via Clickable Paper koppelen onze klanten hun artikel eenvoudig aan online content als video’s, websites en blogs of er kunnen direct acties uitgevoerd worden, zoals delen via e-mail en social media. Het enige wat de lezer hiervoor hoeft te doen, is het artikel in het blad te scannen met de Clickable Paper-app op de telefoon.”

Netwerken
Inmiddels hebben vele bedrijven uit de regio’s van Arnhem en Nijmegen in de twee zakenmagazines gestaan. Tijdens de bijeenkomsten die RAN Media verzorgt, ontmoeten zij elkaar voor inspirerende gesprekken. Ber Pas: “De artikelen in ons magazine, gemaakt door onze redacteuren en fotografen, geven een interessant beeld over de bedrijven. Ik vind het interessant om uit te vinden hoe wij onze klanten verder kunnen helpen om de investering die zij bij ons maken terug te verdienen. Daarvoor organiseren wij verschillende bijeenkomsten. Elke editie presenteren wij met een feestelijke borrel, waarbij alle geïnterviewde ondernemers van harte welkom zijn. Tijdens onze RAN Business Ontmoet netwerkbijeenkomsten, brengen wij ondernemers uit Arnhem en Nijmegen bij elkaar. Deze vinden vier keer per jaar plaats en de laatste bijeenkomst telde honderdzestig deelnemers.”

Ook hierbij spelen online mogelijkheden een grote rol. “Voor dit netwerk is er een speciaal platform ingericht, waarop ondernemers een interactief profiel krijgen. Zo kunnen ondernemers nu zien wie aanwezig zullen zijn bij de aankomende evenementen en kunnen ze zich makkelijker aanmelden”, licht Jessica toe. Natascha Nyhuis: “Ook onze evenementen als de autotestdag en de golfcompetitie bieden de gelegenheid om andere ondernemers te ontmoeten.”

De regio
Het team van RAN Media zit niet stil en onderzoekt de mogelijkheden om het bereik te vergroten. Ber Pas: “Wij blijven streven naar een goed gevuld blad, met diverse ondernemers uit verschillende branches en diverse leeftijdscategorieën. Daarbij betrekken wij steeds meer de bedrijven in de omgeving van Arnhem (o.a. Duiven, Elst, Oosterbeek, Westersvoort) en Nijmegen (o.a. Land van Cuijk en Maasduinen, Maas en Waal, Wijchen, Beuningen). Uiteindelijk hebben wij als doel het grootste zakenblad én het grootste netwerk van Gelderland te bieden, die elke ondernemer aan weet te spreken.” Danny Toonen: “In het weekend van 25 februari is ook het huis-aan-huisblad ‘Hallo! Nijmegen’ uitgerold, waarmee ondernemers juist de consument bereiken. De kruisbestuiving met Arnhem en Nijmegen Business bieden nog meer mogelijkheden om ondernemers op de voorgrond te brengen.”


Bron: Arnhem Business magazine en Nijmegen Business magazine – editie 02 – 2017